Info

NTR

Identity

De huisstijl van de NTR heeft een Red Dot Award gewonnen in de categorie 'communication design'. De Red Dot Award geldt als de belangrijkste Europese prijs voor vormgeving en communicatie. Het NTR-logo met dubbele punt, en de toepassing ervan op televisie, internet en drukwerk, viel in Berlijn in de prijzen als een van de ruim 6.400 inzendingen uit 40 landen.

Lees meer >>

Mag het iets groener zijn?

Promotie filmpje Groen Kieskompas

Volta werd door Natuur & Milieu gevraagd om een kort promotiefilmpje te maken voor Groen Kieskompas; een handige kieswijzer waarmee je snel ziet welke standpunten politieke partijen hebben over milieukwesties. We hebben dit keer gekozen voor een handgetekende animatietechniek.
Dat is veel werk maar mét resultaat.

Vastgoed in de prijzen

FGH Bank Vastgoedprijs 2016

De FGH Vastgoedprijs beloont onderscheidende initiatieven in de vastgoedmarkt.

Lees meer >>

Lezen in laagjes

E-Zine BPD: GO18

‘Vergroten van vernieuwingskracht’ is een belangrijke pijler in de strategie van gebiedsontwikkelaar BPD. Dat konden wij natuurlijk mooi doorvertalen in de vorm en inhoud van het interne e-zine Go18.

Lees meer >>

Visual

Volta_thinks_visual. Dat betekent ook: ontwerp als verlengstuk van visie en strategie. Geen sluitstuk van de communicatie-inspanningen, maar dé manier om doelgroepen te bereiken en doelen glansrijk te behalen. ‘Visual’ illustreert waar ‘thinks’ toe kan leiden. Projecten waar wij trots op zijn. Ontworpen en gegoten in traditionele en nieuwe media. Degelijk en gedurfd. Functioneel en aantrekkelijk.

Dichter bij huis #6

Voor de zesde keer verwerkten wij in opdracht van Beter Wonen Vechtdal een dichtregel van de Zwolse stadsdichter Paul Gellings in een Hardenbergs’ gebouw. De strofe (op de nieuwe behuizing van een oud gemaal) kreeg een toepasselijke industriële uitstraling door het gebruik van roestend corten-staal en de ‘bevestiging’ met grote klinknagels in het metselwerk. Leuk detail: de dichtregel bevat een heuse ‘volta’ - een wending in de poëtische gedachte - op de plaats waar het staal de hoek om knikt.

Lees meer >>

Tijdloze campagne

Amsterdam Museum

Welkom in de Gouden Eeuw. De tijd waarin de rijke klasse zich - tussen de lucratieve handel met Oost en West door - groepsgewijs liet portretteren door Rembrandt, Van der Helst, Backer en Pickenoy. Wie het rijkst was, kwam het best uit de verf. De Quote 500 avant la lettre! Vanuit die gedachte werd ons campagne-idee voor het Amsterdam Museum geboren. We plaatsten kopstukken uit de 17e eeuw op de covers van hedendaagse opiniebladen. Binnenkort in de Amsterdamse abri’s: Willem Pauw, ‘Man of the Year 1676’ op de cover vanTimeless Magazine.

Voedsel-zekerheid

Met haar strategie Banking for Food zet onze klant Rabobank zich samen met haar klanten in voor een enorme uitdaging: wereldwijde voedselzekerheid.

Lees meer >>

Proud People

Boek

Boeren verbouwen graan, pinda's of fruit. Vissers halen hun vangst binnen. Een schoenmaker omgeven door de rode schoenen die hij met de hand maakt. Een vrouw in een rolstoel werkt in haar naaiatelier.

Lees meer >>

Een goede plaat

Stand graphics

In samenwerking met standbouwer PLAAT lukte het een frisse en open stand op te leveren voor gebiedsontwikkelaar BPD.

Lees meer >>

Viraal

campagne Lister

Lister (voorheen SBWU) goes viral

Van ‘SBWU’ naar ‘Lister’: het is nogal een stap. De naamsverandering van de Stichting Beschermende Woonvormen Utrecht mag dan ook niet ongemerkt voorbijgaan.

Lees meer >>

Liniebreed

Huisstijl

In het najaar van 2015 is Utrecht een indrukwekkende recreatieve beleving rijker. Fort bij Vechten wordt getransformeerd tot groot en spannend Waterliniemuseum Fort bij Vechten.

Lees meer >>

Chemie = overal

Imago campagne

Vraag lukraak een nederlander wat ‘ie vindt van chemie, en het antwoord zal hoogstwaarschijnlijk zijn; vervuilend, gevaarlijk, vies, stinkt...
Toch is er zonder chemie geen duurzame toekomst mogelijk.

Lees meer >>

De keten van je eten

Kookboek

Het jubileumboek ROOTS dat wij onlangs maakten voor Rabobank Foundation is een typisch krent-in-de-pap project.

Lees meer >>

Close Up

Leader

Close Up is hét documentaire programma van Avro-Tros over architectuur, film, schilderkunst, fotografie, beeldhouwkunst, design en mode.

Lees meer >>

Staat als een huis

Website

Nederland kent ongeveer 50.000 Rijksmonumenten waarvan er zo’n 4.000 meedoen met de Open Monumentendag. Een website ontwerpen en bouwen voor Open Monumentendag is dan ook een kunststukje in informatieorganisatie en functionaliteit.

Lees meer >>

Trots in de kluis

expositie

Voor FGH Bank transformeerde Volta de voormalige bankkluis in een ‘bedrijfstrotsruimte’.

Lees meer >>

GRNVLD

Magazine

> GRNVLD is een informatief en opiniërend publieksblad over natuur, landschap en voedsel.

Lees meer >>

Herkenbaar verbeteren

Branding

De woningbouwcoöperatie Beter Wonen Vechtdal koos na een intensief voortraject voor Volta om haar nieuwe identiteit tot leven te wekken.

Lees meer >>

Met zorg gemaakt

Vormgeving leaderpakket zorg.nu

Boeiend én lastig: daar houden wij wel van bij Volta. En als het over zorg in Nederland gaat weet je zeker dat je beide aspecten gaat tegenkomen. Voor het AVROTROS programma (en online community) Zorg.nu maakten wij een logo met bijpassend leaderpakket.

Levensechte kunst op straat

Boek

Het Haagse Wateringse Veld is een van de succesvolste Vinexlocaties van Nederland.

Lees meer >>

And the winner is...

Herman Wijffels Innovatieprijs

Rabobank beloont onder- nemers die duurzaamheid en ondernemen hand in hand laten gaan.

Lees meer >>

Less is more

Beurstand voor Wereldhave

Provada is een jaarlijkse beurs voor de Nederlandse vastgoedmarkt. Wereldhave vroeg Volta voor deze gelegenheid een stand te ontwerpen.

Opium Leader

Leader

Wie wil weten wat te doen in het weekend,kijkt naar de culturele wegwijzer Opium van AVROTROS. Met boeiende gasten, livegesprekken, een sympathieke presentator én... nu ook met een aantrekkelijke programmavormgeving.

Lees meer >>

Stand

Size don’t matter, zegt men. Maar wat als de maat er wel toe doet? In dat geval heeft de RaboVastgoedgroep gewonnen.

 

Lees meer >>

Bepaal je M-factor

Promotiefilmpje Rabo M-Tool

Ter promotie van de ‘M-tool’ van Rabobank maakten wij een 3 minuten durende animatie vol frisse inzichten en boerenhumor. 

Lees meer >>

IT als levende stad

Rabobank kan zich op het vlak van IT geen missers veroorloven en startte daarom dit jaar een uitgebreid intern opleidingsprogramma om de hoogste staat van IT-paraatheid te bereiken: ITCA. 
Yolk - bureau voor ontwikkeling en groei - uit Haarlem vroeg ons een kort introfilmpje te maken voor een serie korte documentaires rond ITCA: de levende stad met al haar chaos, systemen en processen als metafoor voor de dagelijkse praktijk van het bankwezen.

Afscheid met opgeheven hoofd

Afscheidsuitgave

Voorgoed afscheid nemen doet altijd pijn. Zeker als na bijna 175 jaar een van de bekendste Nederlandse verzekeringsmerken van de markt verdwijnt, wens je dat merk een waardig vaarwel toe.

Lees meer >>

De weg naar zelfredzaamheid

Nieuwe positionering Rabobank Foundation

MAB Development

Opbouwend

MAB Development was een vastgoedontwikkelaar en maakte deel uit van de Rabo vastgoedgroep.

Lees meer >>

Poëtisch zitten

Utrecht heeft er een prachtig poëtisch icoon bij: De Leugenaarsbank.

Lees meer >>

Tailor-made communiceren

ManPower Magazine

Personeel is je grootste kapitaal, daar is iedereen het over eens.

Lees meer >>

De grote finale

Boek

Het klinkende slotakkoord, de prachtige finale, een reis van 15 jaar ten einde...
Mogen wij een klein beetje sentimenteel worden bij het laatste product dat wij maakten voor onze oudste klant Ontwikkelings Combinatie Wateringse Veld?

Lees meer >>

“How to become a topdog”

Trots

BPD nieuwjaarskaart

Eerste hulp bij investeren in vastgoed

Website

Het was een pittige klus: de website vastgoedregioanalyse.nl van FGH Bank. Een omvangrijke site boordevol gedetailleerde interactieve kaarten en grafieken die laten zien waar (en waarom) het wijs is te investeren in kantoren, winkels, bedrijfsruimte of huurwoningen.

Lees meer >>

Catchy movie

De vis wordt duurzaam betaald

Het is natuurlijk een goed idee: de visindustrie duurzamer maken met behulp van kredietverstrekkers. Maar hoe leg je dat uit? Met visual storytelling!

Lees meer >>

120 jaar

Jubileumboek

Lees meer >>

Mag het ietsje meer zijn?

Corporate identity

Stel je voor: je denkt een nieuw ontwerpje van je visitekaartje nodig te hebben, blijk je meer geholpen met een totale rebranding!

> lees meer

Boodschap aan de wereld

Oproep

Jongeren hebben vaak verbazingwekkend heldere ideeën en oplossingen over hoe het anders en beter kan met onze wereld.

Lees meer >>

Farm to fork

video Rabobank Global Supply Chains

Met haar wortels stevig in de Food & Agri business voelt Rabobank zich sterk betrokken bij de wereldvoedselproblematiek.

Zo draagt de bank met haar Banking for Food-strategie op talloze manieren bij aan het verduurzamen van voedselketens in de wereld. Dat is hard nodig, want in 2050 moeten er 9,5 miljard monden worden gevoed. In het filmpje dat wij onlangs maakten, zie je hoe de nieuwe sector Global Supply Chains de sleutel vormt om de kloof tussen producent en consument te dichten.