Info

Mag het iets groener zijn?

Promotie filmpje Groen Kieskompas

Volta werd door Natuur & Milieu gevraagd om een kort promotiefilmpje te maken voor Groen Kieskompas; een handige kieswijzer waarmee je snel ziet welke standpunten politieke partijen hebben over milieukwesties. We hebben dit keer gekozen voor een handgetekende animatietechniek.
Dat is veel werk maar mét resultaat.

NTR

Identity

De huisstijl van de NTR heeft in 2011 een Red Dot Award gewonnen in de categorie 'communication design'. De Red Dot Award geldt als de belangrijkste Europese prijs voor vormgeving en communicatie. Het NTR-logo met dubbele punt, en de toepassing ervan op televisie, internet en drukwerk, viel in Berlijn in de prijzen als een van de ruim 6.400 inzendingen uit 40 landen.

Lees meer >>

Close Up

Leader

Close Up is hét documentaire programma van Avro-Tros over architectuur, film, schilderkunst, fotografie, beeldhouwkunst, design en mode.

Lees meer >>

Gered = Goed

Campagne Rabobank / Natuur & Milieu

Het wereldvoedselprobleem is een onderwerp dat ons na aan het hart ligt. Graag werkten wij najaar 2016 dus mee aan de gezamenlijke campagne tegen voedselverspilling van Rabobank en Natuur & Milieu. Onder de titel Gered - goed maakten we diverse campagnemiddelen, waaronder een verhelderende animatie.

Met zorg gemaakt

Vormgeving leaderpakket zorg.nu

Boeiend én lastig: daar houden wij wel van bij Volta. En als het over zorg in Nederland gaat weet je zeker dat je beide aspecten gaat tegenkomen. Voor het AVROTROS programma (en online community) Zorg.nu maakten wij een logo met bijpassend leaderpakket.

Opium Leader

Leader

Wie wil weten wat te doen in het weekend,kijkt naar de culturele wegwijzer Opium van AVROTROS. Met boeiende gasten, livegesprekken, een sympathieke presentator én... nu ook met een aantrekkelijke programmavormgeving.

Lees meer >>

IT als levende stad

Rabobank kan zich op het vlak van IT geen missers veroorloven en startte daarom dit jaar een uitgebreid intern opleidingsprogramma om de hoogste staat van IT-paraatheid te bereiken: ITCA. 
Yolk - bureau voor ontwikkeling en groei - uit Haarlem vroeg ons een kort introfilmpje te maken voor een serie korte documentaires rond ITCA: de levende stad met al haar chaos, systemen en processen als metafoor voor de dagelijkse praktijk van het bankwezen.

De weg naar zelfredzaamheid

Nieuwe positionering Rabobank Foundation

Rabobank Food & Agri

Corporate film

De wereld verandert in hoog tempo en dat zal ook gaan gelden voor de melkveehouderij in Nederland: nieuwe markten komen op, de quotering verdwijnt en ondernemerschap wordt nog belangrijker.

Lees meer >>

U vraagt, wij draaien wat meer

FGH Bank imagofilmpjes

In 2013 werden wij gevraagd een corporate film voor FGH Bank te maken. Zoals het een goed bureau betaamt, trokken wij de vraag ietsje breder.

Lees meer >>

Trots

BPD nieuwjaarskaart

Catchy movie

De vis wordt duurzaam betaald

Het is natuurlijk een goed idee: de visindustrie duurzamer maken met behulp van kredietverstrekkers. Maar hoe leg je dat uit? Met visual storytelling!

Lees meer >>

Boodschap aan de wereld

Oproep

Jongeren hebben vaak verbazingwekkend heldere ideeën en oplossingen over hoe het anders en beter kan met onze wereld.

Lees meer >>

Share4More

Betrokken

Rabobank is niet alleen zèlf als maatschappelijk verantwoorde onderneming sterk betrokken bij haar klanten en hun omgeving.

Lees meer >>

‘Het nieuwe presenteren’

Animatie

De Rabobank is van oudsher marktleider in de Nederlandse food en agri sector. Dat schept verplichtingen naar de toekomst.

Lees meer >>

Geen Food en Agri zonder samenwerken

Imago clip

Als wereldspeler in de food- & agrisector spant de Rabobank zich in om de discussie over trends, kansen en bedreigingen in deze branche aan te jagen.

Lees meer >>

Voer voor varkenshouders

Er komt veel op een varkenshouder af. Een duurzame productie van varkensvlees wordt belangrijker.

Lees meer >>

Floreren met flexibiliteit

Multimediaal

De Nederlandse tuinbouw maakt turbulente tijden mee. Rabobank organiseert ter gelegenheid van de Floriade 2012 voor klanten het programma 'Floreren met flexibiliteit'. Volta bedacht een multimediaal concept en visuele taal en zorgde voor de uitwerking in website, App, boekje en zeven filmpjes waar dit er één van is.

Lees meer >>

Teaser

Animatie voor FGH Bank Vastgoedbericht 2016

Lees meer >>

Farm to fork

video Rabobank Global Supply Chains

Met haar wortels stevig in de Food & Agri business voelt Rabobank zich sterk betrokken bij de wereldvoedselproblematiek.

Zo draagt de bank met haar Banking for Food-strategie op talloze manieren bij aan het verduurzamen van voedselketens in de wereld. Dat is hard nodig, want in 2050 moeten er 9,5 miljard monden worden gevoed. In het filmpje dat wij onlangs maakten, zie je hoe de nieuwe sector Global Supply Chains de sleutel vormt om de kloof tussen producent en consument te dichten.

Sinds 1890

De historie van FGH Bank