Info

NTR

Identity

De huisstijl van de NTR heeft in 2011 een Red Dot Award gewonnen in de categorie 'communication design'. De Red Dot Award geldt als de belangrijkste Europese prijs voor vormgeving en communicatie. Het NTR-logo met dubbele punt, en de toepassing ervan op televisie, internet en drukwerk, viel in Berlijn in de prijzen als een van de ruim 6.400 inzendingen uit 40 landen.

 

Volta en Gastproducties maakten samen in het voorjaar van 2010 de huisstijl voor de nieuwe omroep NTR, die ontstond uit een fusie van NPS, Teleac en RVU.

 

NTR-directeur Paul Römer was zeer verguld met de prijs: "Een huisstijl symboliseert de identiteit van een organisatie. De NTR staat voor goede en mooie programma's met inhoud. Wij hebben dat in ons logo 'NTR dubbele punt' proberen uit te drukken. Kennelijk is dat gelukt. Deze prijs voelt als een indirecte erkenning voor de kwaliteit van onze programma's. We zijn er heel trots op, zoals we ook trots zijn op onze programma's."

 

Bekijk ook deze video