Info

Visual storytelling

Visual storytelling: we doen het al jaren, maar we noemen het nog niet zo lang zo. Visual storytelling is - het woord zegt het al - het vertellen van een verhaal met (weinig) tekst en (veel) beeld. Dat kan in de vorm van een korte animatie of een filmpje, maar ook door het gebruik van informatieve illustraties (infographics).

 

Visual storytelling werkt. Mensen vinden het nou eenmaal makkelijker om informatie te verwerken die visueel wordt weergegeven. Het verhaal krijgt meer lading en blijft beter hangen. Bovendien maak je als organisatie niet alleen je verhaal zichtbaar, je geeft je bedrijf of merk ook meer persoonlijkheid.

 

Op deze pagina enkele voorbeelden van visual storytelling en infographics.

Boek van de eeuw

jubileumboek

Het 'Boek van de eeuw' voor de jubilerende Hilversumse Schoolvereniging is een bonte verzameling van kiekjes, anekdotes, herinneringen, verwachtingen en infographics die het verhaal vertellen van 100 jaar HSV. 
Het ontwerp en de beeldredactie van dit project over 336 pagina's was in handen van Volta.

Lees meer >>

GRNVLD

infographics voor magazine

'Zware kost' makkelijk verteerbaar aanbieden: dat is nou typisch iets waar infographics zich uitstekend voor lenen.

Lees meer >>

Duurzame info

rapport Rabobank

De visuele vertaling van het duurzaamheidsrapport van Rabobank Zuid-Holland Midden... boordevol verhelderende infographics.

Lees meer >>

Vastgoedmarkt in beweging

digitaal jaarbericht

Het FGH Vastgoedbericht is een interactief jaarbericht verhelderende infographics, slideshows, videofragmenten, animaties en sprekende interviews die ons vertellen wat de stand van zaken is binnen de vastgoedmarkt in Nederland en bovendien wat ons mogelijk te wachten staat in de toekomst.

Lees meer >>

Urgent

info-banier

Banking for Food is de visie van de Rabobank op landbouw en voedsel voor meer dan negen miljard mensen in 2050. Een enorme uitdaging. Volta helpt Rabobank bij het visualiseren van feiten en cijfers, oorzaken en gevolg. Op die manier proberen we de urgentie van het voedselprobleem zichtbaar te maken. En de oplossingen.

Deze specifieke infographic gaat over... u raadt het al; duurzame visvangst.

Bepaal je M-factor

Promotiefilmpje Rabo M-Tool

Ter promotie van de ‘M-tool’ van Rabobank maakten wij een 3 minuten durende animatie vol frisse inzichten en boerenhumor. 

Lees meer >>

Meten is weten

Infographic

Om de impact in beeld te brengen en te meten heeft de Rabobank Foundation een eigen methodiek ontwikkeld. Deze methodiek is als eerste toegepast op het werk van Rabobank Foundation Buitenland. Deze lnfographic is gebaseerd op basis van data die gedurende 2014 werd verzameld onder alle partners die de Foundation ondersteunt.

Lees meer >>

Catchy movie

De vis wordt duurzaam betaald

Het is natuurlijk een goed idee: de visindustrie duurzamer maken met behulp van kredietverstrekkers. Maar hoe leg je dat uit? Met visual storytelling!

Lees meer >>