Instituut Beeld & Geluid
Terug
Positionering
Identity
Pay-off
Campagne
Het uitgangspunt voor het ontwerp van het nieuwe logo zijn ‘kijken’ en ‘luisteren’. Ofwel de zintuigen oog en oor. Deze zintuigen zijn teruggebracht naar abstracte grafische vormen die zowel los als in vaste configuratie met het woordmerk gebruikt kunnen worden. De vormen worden ook gebruikt als patroon of watermerk.
Het woordmerk bestaat uit op maat gemaakte karakters die ook los van de vormen met een eigen uitstraling de afzender typeren. De verhoudingen en vormen zijn zo bedacht dat er verschillende constructies zijn te maken.
Na een selectieprocedure besloot Beeld & Geluid die nieuwe identiteit met Volta op te pakken.
We zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan. Na een aantal intensieve sessies ontwikkelden we samen met Beeld & Geluid een helder positionerings document en formuleerden we het dna van de merkidentiteit van dit unieke instituut. Op dit fundament ontwierp Volta een nieuwe dynamische huisstijl.
Daarnaast ontwikkelden we een nieuwe instituut-brede payoff: ’Jouw leven in beeld en geluid’. De payoff sluit aan bij verschillende doelgroepen en waarden van Beeld & Geluid.
Beeld & Geluid mag dan formeel een archief zijn maar is allesbehalve een stoffige verzamelplaats voor oude radio- en televisiefragmenten met bijhorende relikwieën. Het is een plek waar media in al z’n verschijningsvormen samenkomen. En het is een instituut waar scholieren en professionals hun kennis over media kunnen bijspijkeren en toegang hebben tot de brede groeiende mediacollectie.
Achter de iconische gevel van dit instituut bruist het al een tijd van veranderingen die plaatsvinden. De wens voor een nieuwe visuele identiteit was daarmee ook een logisch besluit.

Campagne voor het Mediamuseum Beeld & Geluid
Beeld & Geluid opende onlangs de deuren van het nieuwe Mediamuseum. Media beïnvloeden ons en wij beïnvloeden media. Dat is waar het om draait in dit super interactieve museum. Volta maakte samen met MIX (marketing), GastProducties (video), Thijs Dikshoorn (motion) en KH Music (audio) een reeks campagnemiddelen waarin de relatie tussen mens en media centraal staat.
De middelenmix bevat onder meer dynamische outdoor uitingen, geanimeerde online banners en radio- en televisiecommercials.




Terug
Instituut Beeld & Geluid
Campagne voor het Mediamuseum Beeld & Geluid
Beeld & Geluid opende onlangs de deuren van het nieuwe Mediamuseum. Media beïnvloeden ons en wij beïnvloeden media. Dat is waar het om draait in dit super interactieve museum. Volta maakte samen met MIX (marketing), GastProducties (video), Thijs Dikshoorn (motion) en KH Music (audio) een reeks campagnemiddelen waarin de relatie tussen mens en media centraal staat.
De middelenmix bevat onder meer dynamische outdoor uitingen, geanimeerde online banners en radio- en televisiecommercials.




