Fijn dat je er bent!

We gebruiken functionele-, tracking- en analytische cookies om onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en jouw gebruikservaring te optimaliseren. Door op ‘Akkoord’ te klikken accepteer je het gebruik van deze cookies. Veel plezier met het lezen van Volta Magazine.

Huisstijl project cases

CORPORATE IDENTITY

READY FOR THE
NEW YOU?

Misschien niet de meest sexy onderdelen van een corporate identity, maar wel héél belangrijk.

Tijd voor een update. Een opknapbeurt. Nieuw kapsel, andere kleding, een likje make-up, even naar de gym misschien. Even wat aandacht voor de manier waarop mensen jou zien.

GEKNIPT EN GESCHOREN >

Als je zo’n make-over echt goed wilt aanpakken, denk je eerst eens uitgebreid na over hoe je eigenlijk gezien wilt worden. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat wil je uitstralen? En net als voor mensen, geldt ook voor organisaties die zichzelf af en toe kritisch in de spiegel bekijken, dat je identiteit (opnieuw) ontdekken en vormgeven een leuke, maar ook best ingewikkelde reis is. Een spannende ontdekkingstocht, die je niet al te vaak onderneemt. En waarbij je dus best wat hulp kunt gebruiken.

Als bedrijf met een identiteitscrisis of make-over-wens zit je in Nederland wel goed. ‘S werelds beste identity designers staan te popelen om je een metamorfose te geven. De meeste doen dat met stevig onderbouwde, creatieve voorstellen. Ideeën die hout snijden en die je in één klap weer op de kaart gaan zetten. Precies wat je nodig hebt. Je kunt niet wachten om geknipt en geschoren te worden.

Na een intensief creatief proces en een flinke investering, stap je trots als een pauw met je nieuwe look naar buiten. Je oogt weer zoals je bént, buiten- en binnenkant kloppen helemaal. Wat een heerlijk gevoel!  

De volgende dag ziet het er al iets anders uit in de spiegel. Logisch, die stylist gebruikte natuurlijk een bepaalde spray om je haar zo spectaculair te doen krullen. Straks maar even bellen. De nieuwe schoenen knellen ook een beetje nu ik ze wat langer aanheb. En dat fantastische tailormade kostuum had bij nader inzien misschien niet in de wasmachine gemogen. Die kleur was eerst een stuk frisser... Toch?

UITGEFLOTEN OF NAGEFLOTEN? >

Tjonge, wat een fijne metafoor. De boodschap is vast wel duidelijk: dat je - voor je een identiteitstraject ingaat - even goed moet checken of jouw bureau ook denkt aan hoe het je vergaat ná je fantastische make-over. Of ze voldoende hebben nagedacht over de houdbaarheid en het onderhoud van de nieuwe YOU. De praktische kanten. Een goeie kick-off, heldere richtlijnen, slimme digitale tools voor de implementatie, training van interne ‘stylisten’. Misschien niet de meest sexy onderdelen van een corporate identity, maar wel héél belangrijk. Want daarin zit ‘m het verschil tussen kortstondig shinen en zijn op de lange termijn. Tussen uitgefloten en nagefloten worden.

Die kleur was eerst een stuk frisser... Toch?

En net als voor mensen, geldt ook voor organisaties die zichzelf af en toe kritisch in de spiegel bekijken, dat je identiteit ontdekken en vormgeven een leuke, maar ook best ingewikkelde reis is.

De nieuwe huisstijl van Beeld & Geluid is na een gedegen voortraject in 2022 in gebruik genomen. Na een aantal intensieve sessies ontwikkelden we eerst samen met Beeld & Geluid een helder positioneringsdocument en formuleerden we het dna van de merkidentiteit van dit unieke instituut. Op dit fundament ontwierp Volta een nieuwe dynamische huisstijl.

Daarnaast ontwikkelden we een nieuwe instituut-brede payoff: ’Jouw leven in beeld en geluid’. De payoff sluit aan bij verschillende doelgroepen en waarden van Beeld & Geluid.

Het uitgangspunt voor het ontwerp van het nieuwe logo zijn ‘kijken’ en ‘luisteren’. Ofwel de zintuigen oog en oor. Deze zintuigen zijn teruggebracht naar abstracte grafische vormen die zowel los als in vaste configuratie met het woordmerk gebruikt kunnen worden. De vormen worden ook gebruikt als patroon of watermerk.

Het woordmerk bestaat uit op maat gemaakte karakters die ook los van de vormen met een eigen uitstraling de afzender typeren. De verhoudingen en vormen zijn zo bedacht dat er verschillende constructies zijn te maken.

Met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) ben je zeker van een verantwoorde en betaalbare hypotheek. Bovendien beperk je met NHG de financiële risico’s van een eigen koopwoning. Volta ontwierp een nieuwe huisstijl, bedacht een passende pay-off en hielp NHG met templates voor digitale publicaties.

Woningbouwcoöperatie Beter Wonen Vechtdal koos na een intensief voortraject voor Volta om haar nieuwe identiteit tot leven te wekken. Het was een mooi proces met een klant die goed weet wat hij wil en ons tegelijkertijd een grote mate van vrijheid en creativiteit gunde.

Lister helpt mensen met psychiatrische en/of verslavingsproblemen weer inhoud te geven aan hun leven. Met het nieuwe logo toont de organisatie meer dan voorheen het positieve gevoel van opbloeien, uitvliegen, kleur geven.

READY FOR THE
NEW YOU?

Tjonge, wat een fijne metafoor. De boodschap is vast wel duidelijk: dat je - voor je een identiteitstraject ingaat - even goed moet checken of jouw bureau ook denkt aan hoe het je vergaat ná je fantastische make-over. Of ze voldoende hebben nagedacht over de houdbaarheid en het onderhoud van de nieuwe YOU. De praktische kanten. Een goeie kick-off, heldere richtlijnen, slimme digitale tools voor de implementatie, training van interne ‘stylisten’. Misschien niet de meest sexy onderdelen van een corporate identity, maar wel héél belangrijk. Want daarin zit ‘m het verschil tussen kortstondig shinen en zijn op de lange termijn. Tussen uitgefloten en nagefloten worden.

UITGEFLOTEN OF NAGEFLOTEN? >

Na een intensief creatief proces en een flinke investering, stap je trots als een pauw met je nieuwe look naar buiten. Je oogt weer zoals je bént, buiten- en binnenkant kloppen helemaal. Wat een heerlijk gevoel!  

De volgende dag ziet het er al iets anders uit in de spiegel. Logisch, die stylist gebruikte natuurlijk een bepaalde spray om je haar zo spectaculair te doen krullen. Straks maar even bellen. De nieuwe schoenen knellen ook een beetje nu ik ze wat langer aanheb. En dat fantastische tailormade kostuum had bij nader inzien misschien niet in de wasmachine gemogen. Die kleur was eerst een stuk frisser... Toch?

Als je zo’n make-over echt goed wilt aanpakken, denk je eerst eens uitgebreid na over hoe je eigenlijk gezien wilt worden. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat wil je uitstralen? En net als voor mensen, geldt ook voor organisaties die zichzelf af en toe kritisch in de spiegel bekijken, dat je identiteit (opnieuw) ontdekken en vormgeven een leuke, maar ook best ingewikkelde reis is. Een spannende ontdekkingstocht, die je niet al te vaak onderneemt. En waarbij je dus best wat hulp kunt gebruiken.

Als bedrijf met een identiteitscrisis of make-over-wens zit je in Nederland wel goed. ‘S werelds beste identity designers staan te popelen om je een metamorfose te geven. De meeste doen dat met stevig onderbouwde, creatieve voorstellen. Ideeën die hout snijden en die je in één klap weer op de kaart gaan zetten. Precies wat je nodig hebt. Je kunt niet wachten om geknipt en geschoren te worden.

GEKNIPT EN GESCHOREN >

Tijd voor een update. Een opknapbeurt. Nieuw kapsel, andere kleding, een likje make-up, even naar de gym misschien. Even wat aandacht voor de manier waarop mensen jou zien.

De nieuwe huisstijl van Beeld & Geluid is na een gedegen voortraject in 2022 in gebruik genomen. Na een aantal intensieve sessies ontwikkelden we eerst samen met Beeld & Geluid een helder positioneringsdocument en formuleerden we het dna van de merkidentiteit van dit unieke instituut. Op dit fundament ontwierp Volta een nieuwe dynamische huisstijl.

Daarnaast ontwikkelden we een nieuwe instituut-brede payoff: ’Jouw leven in beeld en geluid’. De payoff sluit aan bij verschillende doelgroepen en waarden van Beeld & Geluid.

Het uitgangspunt voor het ontwerp van het nieuwe logo zijn ‘kijken’ en ‘luisteren’. Ofwel de zintuigen oog en oor. Deze zintuigen zijn teruggebracht naar abstracte grafische vormen die zowel los als in vaste configuratie met het woordmerk gebruikt kunnen worden. De vormen worden ook gebruikt als patroon of watermerk.

Het woordmerk bestaat uit op maat gemaakte karakters die ook los van de vormen met een eigen uitstraling de afzender typeren. De verhoudingen en vormen zijn zo bedacht dat er verschillende constructies zijn te maken.

Met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) ben je zeker van een verantwoorde en betaalbare hypotheek. Bovendien beperk je met NHG de financiële risico’s van een eigen koopwoning. Volta ontwierp een nieuwe huisstijl, bedacht een passende pay-off en hielp NHG met templates voor digitale publicaties.

Woningbouwcoöperatie Beter Wonen Vechtdal koos na een intensief voortraject voor Volta om haar nieuwe identiteit tot leven te wekken. Het was een mooi proces met een klant die goed weet wat hij wil en ons tegelijkertijd een grote mate van vrijheid en creativiteit gunde.

Lister helpt mensen met psychiatrische en/of verslavingsproblemen weer inhoud te geven aan hun leven. Met het nieuwe logo toont de organisatie meer dan voorheen het positieve gevoel van opbloeien, uitvliegen, kleur geven.