Corporate communicatie project cases
INTERNE COMMUNICATIE
EEN SUCCESVOLLE
GROEP HEEFT INTERN DE BOEL OP ORDE
Mieren. In hun eentje zijn ze machteloos, als kolonie onoverwinnelijk. Ze vinden eten, ruimen rommel op en voeren complexe taken uit, zonder een mierenbaas die commando’s geeft. Hoe dóen ze dat?
MEER SUCCES >
En haringen dan. Eén haring heeft weinig overlevingskansen maar met duizenden vrienden in een school overleeft hij lachend alle gevaren van de oceaan. Of zo’n gigantische spreeuwenzwerm. De vogels draaien, keren in vliegende vaart en maken spectaculaire nieuwe vormen en patronen. Een waanzinnig mooi gezicht. Als roofvogel heb je het nakijken. Hoe krijgen ze alle snavels dezelfde kant op?
Goede interne communicatie geeft mensen vleugels.
Bekijk de case over 'ambassadeurschap' bij de herstelondersteunende begeleiders van Lister
Bekijk de case: 'interne kennisdeling' bij gebiedsontwikkelaar BPD
Bekijk hieronder een aantal van onze cases met betrekking tot interne communicatie. Meer projecten zien? Kijk in onze klantenlijst
Bekijk de case: 'gedragsverandering' bij woningcorporatie Beter Wonen
Goede interne communicatie bij bedrijven geeft richting en motiveert medewerkers.
Kijkend naar de natuur, kunnen we constateren dat je als groep pas succesvol kunt opereren als de boel intern goed op orde is. Als iedereen meetelt, voor dezelfde doelen gaat, kennis deelt en zo nodig bereid is tot gedragsverandering. Dat is bij mieren zo, bij bijen, gnoes, makrelen, spreeuwen... En bij mensen ook. Goede interne communicatie bij bedrijven geeft richting en motiveert medewerkers. Het levert kennis op en leidt tot meer succes en tevreden klanten.
Goede interne communicatie zorgt ook voor betrokkenheid onder medewerkers. Zij begrijpen het beleid en zetten zich beter in om de bedrijfsdoelen te bereiken of een veranderproces te laten slagen. Interne communicatie bepaalt het succes van je organisatie. Het maakt je bedrijf wendbaar en in staat snel en goed te reageren op de omgeving. Het zorgt voor begrip, creativiteit en verbinding.
Goede interne communicatie geeft mensen vleugels.
WENDBAAR BEDRIJF >
ALS ÉÉN GEHEEL >
... misschien wel het allerbelangrijkste - sta constant in contact met elkaar.
Het antwoord is: communicatie. Elk lid van de kolonie, school of zwerm weet precies wat er van ‘m wordt verwacht. In het geval van de spreeuwen zijn de drie basisregels: ga even snel, ontwijk gevaar en – misschien wel het allerbelangrijkste – sta constant in contact met elkaar. Het is de razendsnelle en zorgvuldige overdracht van informatie tussen de vogels onderling, die maakt dat de zwerm als één geheel kan reageren. Ultieme interne communicatie.
Beter Wonen Vechtdal
Hardenberg
TERUG
Volta kreeg de vrije hand en besloot de interne communicatie rond de organisatiewaarden onconventioneel aan te pakken. Met krachtige statements geïntegreerd in een klimwand, labyrint, zenuwspiraal, schoolbord of surfplanksculptuur. Een fraaie oppepper voor gebouw én medewerkers
Een teken aan de wand
Je kunt de kernwaarden van je organisatie natuurlijk keurig in een documentje op intranet zetten. Maar als je die waarden écht belangrijk vindt, zoals onze opdrachtgever Beter Wonen Vechtdal, dan zorg je dat je mensen dagelijks op de eigen werkplek herinnerd worden aan waar-het-ook-alweer-om-draait.
Lister
TERUG
De tool die medewerkers daarvoor in handen kregen was de korte animatie die zij heel eenvoudig gepersonaliseerd konden versturen aan hun contacten. Het filmpje ging viral en in een mum van tijd wist heel regio Utrecht wat Lister is en doet - van artsen en politie tot cliënten en hun families.
De succesvolle campagne liet zien dat je met doordachte interne communicatie en slimme middelen de kennis, creativiteit en contacten van je mensen optimaal kunt benutten. Met het filmpje werd de gevarieerde doelgroep heel gericht bereikt en persoonlijk aangesproken, voor een fractie van de kosten die Lister dacht te moeten reserveren voor radiocommercials, abri’s en advertenties.
Wij van Lister...
Om de naamsverandering van de Stichting Beschermende Woonvormen Utrecht (SBWU) naar ‘Lister’ niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, maakten wij voor deze opdrachtgever een nieuwe huisstijl plus interactief aankondigingsfilmpje. Via een interne campagne riepen we alle medewerkers op hun complete netwerk te informeren over de naamswijziging en en passant weer even het werk van de stichting onder de aandacht te brengen.
BPD
Amsterdam
TERUG
Verdieping in groei
Onze opdrachtgever BPD neemt de implementatie van hun organisatiestrategie Groei21 héél serieus. Wij hielpen hen bij het informeren en enthousiasmeren van alle medewerkers, met een logo, heldere presentaties, een handzaam naslagwerkje en een interactieve webpagina met een beknopte samenvatting van de strategie.
Om de groeistrategie verder te laden, bedachten we samen met BPD een formule voor een interactief magazine. Artikelen, interviews, oproepen, verhalen, filmpjes en columns nemen de medewerkers mee in de keuzes die BPD de komende jaren maakt. Het digitale magazine heeft verschillende informatielagen, lekker leesbare content en veel positieve vibes.
Naast de kostenbesparing en de mogelijkheid te linken naar heel veel achtergrond-documenten en gerelateerde informatie, heeft zo’n digitaal magazine nóg een belangrijk voordeel ten opzichte van een papieren blad. De uitgebreide statistieken achter elke pagina leveren veel inzicht op in het leesgedrag van medewerkers. Dat geeft ons én BPD de mogelijkheid het in volgende edities nog beter te doen. Over groeien gesproken...
Mieren. In hun eentje zijn ze machteloos, als kolonie onoverwinnelijk. Ze vinden eten, ruimen rommel op en voeren complexe taken uit, zonder een mierenbaas die commando’s geeft. Hoe dóen ze dat?
EEN SUCCESVOLLE
GROEP HEEFT INTERN DE BOEL OP ORDE
Bekijk de case over 'ambassadeurschap' bij de herstelondersteunende begeleiders van Lister
Bekijk de case: 'interne kennisdeling' bij gebiedsontwikkelaar BPD
Bekijk de case: 'gedragsverandering' bij woningcorporatie Beter Wonen
Bekijk hieronder een aantal van onze cases met betrekking tot interne communicatie.
Goede interne communicatie zorgt ook voor betrokkenheid onder medewerkers. Zij begrijpen het beleid en zetten zich beter in om de bedrijfsdoelen te bereiken of een veranderproces te laten slagen. Interne communicatie bepaalt het succes van je organisatie. Het maakt je bedrijf wendbaar en in staat snel en goed te reageren op de omgeving. Het zorgt voor begrip, creativiteit en verbinding.
Goede interne communicatie geeft mensen vleugels.
WENDBAAR BEDRIJF >
Kijkend naar de natuur, kunnen we constateren dat je als groep pas succesvol kunt opereren als de boel intern goed op orde is. Als iedereen meetelt, voor dezelfde doelen gaat, kennis deelt en zo nodig bereid is tot gedragsverandering. Dat is bij mieren zo, bij bijen, gnoes, makrelen, spreeuwen... En bij mensen ook. Goede interne communicatie bij bedrijven geeft richting en motiveert medewerkers. Het levert kennis op en leidt tot meer succes en tevreden klanten.
MEER SUCCES >
Het antwoord is: communicatie. Elk lid van de kolonie, school of zwerm weet precies wat er van ‘m wordt verwacht. In het geval van de spreeuwen zijn de drie basisregels: ga even snel, ontwijk gevaar en – misschien wel het allerbelangrijkste – sta constant in contact met elkaar. Het is de razendsnelle en zorgvuldige overdracht van informatie tussen de vogels onderling, die maakt dat de zwerm als één geheel kan reageren. Ultieme interne communicatie.
ALS ÉÉN GEHEEL >
En haringen dan. Eén haring heeft weinig overlevingskansen maar met duizenden vrienden in een school overleeft hij lachend alle gevaren van de oceaan. Of zo’n gigantische spreeuwenzwerm. De vogels draaien, keren in vliegende vaart en maken spectaculaire nieuwe vormen en patronen. Een waanzinnig mooi gezicht. Als roofvogel heb je het nakijken. Hoe krijgen ze alle snavels dezelfde kant op?
Beter Wonen Vechtdal
Hardenberg
TERUG
Volta kreeg de vrije hand en besloot de interne communicatie rond de organisatiewaarden onconventioneel aan te pakken. Met krachtige statements geïntegreerd in een klimwand, labyrint, zenuwspiraal, schoolbord of surfplanksculptuur. Een fraaie oppepper voor gebouw én medewerkers
Een teken aan de wand
Je kunt de kernwaarden van je organisatie natuurlijk keurig in een documentje op intranet zetten. Maar als je die waarden écht belangrijk vindt, zoals onze opdrachtgever Beter Wonen Vechtdal, dan zorg je dat je mensen dagelijks op de eigen werkplek herinnerd worden aan waar-het-ook-alweer-om-draait.
Lister
TERUG
De tool die medewerkers daarvoor in handen kregen was de korte animatie die zij heel eenvoudig gepersonaliseerd konden versturen aan hun contacten. Het filmpje ging viral en in een mum van tijd wist heel regio Utrecht wat Lister is en doet - van artsen en politie tot cliënten en hun families.
De succesvolle campagne liet zien dat je met doordachte interne communicatie en slimme middelen de kennis, creativiteit en contacten van je mensen optimaal kunt benutten. Met het filmpje werd de gevarieerde doelgroep heel gericht bereikt en persoonlijk aangesproken, voor een fractie van de kosten die Lister dacht te moeten reserveren voor radiocommercials, abri’s en advertenties.
Wij van Lister...
Om de naamsverandering van de Stichting Beschermende Woonvormen Utrecht (SBWU) naar ‘Lister’ niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, maakten wij voor deze opdrachtgever een nieuwe huisstijl plus interactief aankondigingsfilmpje. Via een interne campagne riepen we alle medewerkers op hun complete netwerk te informeren over de naamswijziging en en passant weer even het werk van de stichting onder de aandacht te brengen.
BPD, Amsterdam
TERUG
Verdieping in groei
Onze opdrachtgever BPD neemt de implementatie van hun organisatiestrategie Groei21 héél serieus. Wij hielpen hen bij het informeren en enthousiasmeren van alle medewerkers, met een logo, heldere presentaties, een handzaam naslagwerkje en een interactieve webpagina met een beknopte samenvatting van de strategie.
Om de groeistrategie verder te laden, bedachten we samen met BPD een formule voor een interactief magazine. Artikelen, interviews, oproepen, verhalen, filmpjes en columns nemen de medewerkers mee in de keuzes die BPD de komende jaren maakt. Het digitale magazine heeft verschillende informatielagen, lekker leesbare content en veel positieve vibes.
Naast de kostenbesparing en de mogelijkheid te linken naar heel veel achtergrond-documenten en gerelateerde informatie, heeft zo’n digitaal magazine nóg een belangrijk voordeel ten opzichte van een papieren blad. De uitgebreide statistieken achter elke pagina leveren veel inzicht op in het leesgedrag van medewerkers. Dat geeft ons én BPD de mogelijkheid het in volgende edities nog beter te doen. Over groeien gesproken...