APRIL 2022
En dat is drie!
De leerstoel Gebiedsontwikkeling van TU Delft werkt aan het initiëren en uitvoeren van onderzoek en onderwijs op het terrein van gebiedsontwikkeling. Daarnaast organiseert zij kennisbijeenkomsten zoals seminars en dagcongressen.
Volta ontwierp voor hen een eigen grafische taal met cartografische elementen en geometrische patronen. Deze stijl gebruiken we voor illustraties, banners, presentaties en infographics. Ook maken we jaarlijks een thematische publicatie op waarbij we deze stijl gebruiken om het omslag en binnenwerk te verrijken. Inmiddels zijn we al bij het 3e boekje in de reeks.
MAART 2023
Openingscampagne voor mediamuseum Beeld&geluid
Nog niet eens zo heel lang geleden waren het vooral krant, radio en televisie die ons medialandschap bepaalden. Maar de afgelopen decennia veranderde dat in razend tempo.
Volta maakte samen met MIX (marketing), GastProducties (video), Thijs Dikshoorn (motion) en KH Music (audio) een reeks campagnemiddelen waarin de relatie tussen mens en media centraal staat. De middelenmix bevat onder meer dynamische outdoor uitingen, geanimeerde online banners en radio- en televisiecommercials.
De basis voor de campagne bestaat uit vijf verschillende ‘media-portretten’. Elk media-portret combineert een thema uit het museum met de interesses van een doelgroep. Zo ligt bij het kind bijvoorbeeld het accent op gaming, bij de young adult op socials en bij de babyboomer op bingen.
Waar we vroeger media vooral ‘consumeerden’, zijn we ondertussen zelf gaan produceren. We spelen in en mét media, reageren op media en laten ons erdoor verleiden. Media beïnvloeden ons en wij beïnvloeden media. Is dat zorgelijk? Of juist leuk en spannend? En wat zijn de mechanismen erachter? Dat is waar het om draait in het gloednieuwe Mediamuseum Beeld & Geluid. Bezoekers ontdekken spelenderwijs de invloed van media op hun leven.
Beeld & Geluid vroeg Volta een publiekscampagne te ontwikkelen om de opening van het nieuwe Mediamuseum in te leiden.
augustus 2022
Een nieuwe huisstijl voor hendriks bouw en ontwikkeling
Hendriks bedenkt, bouwt en beheert. Al honderd jaar draagt Hendriks als Brabants familiebedrijf bij aan het wonen, werken, leren en de zorg van vandaag én morgen.
Volta ontwierp een nieuw logo voor Hendriks en haar
vijf werkmaatschappijen, ontwikkelde een nieuwe huisstijl en maakte héél veel middelen. Van vlag tot visitekaartje, van art direction corporate fotografie tot gevelbelettering, van wagenpark tot bouwterrein en van signing voor het nieuwe pand tot social media formats.
APRIL 2022
En dat is drie!
De leerstoel Gebiedsontwikkeling van TU Delft werkt aan het initiëren en uitvoeren van onderzoek en onderwijs op het terrein van gebiedsontwikkeling. Daarnaast organiseert zij kennisbijeenkomsten zoals seminars en dagcongressen.
Volta ontwierp voor hen een eigen grafische taal met cartografische elementen en geometrische patronen. Deze stijl gebruiken we voor illustraties, banners, presentaties en infographics. Ook maken we jaarlijks een thematische publicatie op waarbij we deze stijl gebruiken om het omslag en binnenwerk te verrijken. Inmiddels zijn we al bij het 3e boekje in de reeks.
MAART 2023
Openingscampagne voor mediamuseum Beeld&geluid
Nog niet eens zo heel lang geleden waren het vooral krant, radio en televisie die ons medialandschap bepaalden. Maar de afgelopen decennia veranderde dat in razend tempo.
Volta maakte samen met MIX (marketing), GastProducties (video), Thijs Dikshoorn (motion) en KH Music (audio) een reeks campagnemiddelen waarin de relatie tussen mens en media centraal staat. De middelenmix bevat onder meer dynamische outdoor uitingen, geanimeerde online banners en radio- en televisiecommercials.
De basis voor de campagne bestaat uit vijf verschillende ‘media-portretten’. Elk media-portret combineert een thema uit het museum met de interesses van een doelgroep. Zo ligt bij het kind bijvoorbeeld het accent op gaming, bij de young adult op socials en bij de babyboomer op bingen.
Waar we vroeger media vooral ‘consumeerden’, zijn we ondertussen zelf gaan produceren. We spelen in en mét media, reageren op media en laten ons erdoor verleiden. Media beïnvloeden ons en wij beïnvloeden media. Is dat zorgelijk? Of juist leuk en spannend? En wat zijn de mechanismen erachter? Dat is waar het om draait in het gloednieuwe Mediamuseum Beeld & Geluid. Bezoekers ontdekken spelenderwijs de invloed van media op hun leven.
Beeld & Geluid vroeg Volta een publiekscampagne te ontwikkelen om de opening van het nieuwe Mediamuseum in te leiden.
augustus 2022
Een nieuwe huisstijl voor hendriks bouw en ontwikkeling
Hendriks bedenkt, bouwt en beheert. Al honderd jaar draagt Hendriks als Brabants familiebedrijf bij aan het wonen, werken, leren en de zorg van vandaag én morgen.
Volta ontwierp een nieuw logo voor Hendriks en haar
vijf werkmaatschappijen, ontwikkelde een nieuwe huisstijl en maakte héél veel middelen. Van vlag tot visitekaartje, van art direction corporate fotografie tot gevelbelettering, van wagenpark tot bouwterrein en van signing voor het nieuwe pand tot social media formats.