Fijn dat je er bent!

We gebruiken functionele-, tracking- en analytische cookies om onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en jouw gebruikservaring te optimaliseren. Door op ‘Akkoord’ te klikken krijg je de beste ervaring en accepteer je het gebruik van deze cookies.

Identiteit voor Instituut
Beeld & Geluid

Beeld & Geluid is formeel een archief, maar mede door haar museale functie is het allesbehalve een stoffige verzamelplaats voor oude mediafragmenten. Het is een modern en innovatief instituut waar scholieren, museumbezoekers en professionals hun mediakennis kunnen bijspijkeren. Ze hebben er toegang tot het immense media-archief. Door de komst van een nieuw museumconcept was het een logische wens om die veranderende merkbeleving met een nieuwe identiteit kracht bij te zetten.

Volta initieerde enkele intensieve sessies om herformulering van de merkidentiteit in woorden te vatten. Op dit fundament ontwierpen we een nieuwe dynamische huisstijl, waarbij de vormen uit het beeldmerk verwijzen naar zien (beeld) en horen (geluid).

Een nieuwe huisstijl
voor een veranderende merkbeleving

Identiteit voor Instituut
Beeld & Geluid

Beeld & Geluid is formeel een archief, maar mede door haar museale functie is het allesbehalve een stoffige verzamelplaats voor oude mediafragmenten. Het is een modern en innovatief instituut waar scholieren, museumbezoekers en professionals hun mediakennis kunnen bijspijkeren. Ze hebben er toegang tot het immense media-archief. Door de komst van een nieuw museumconcept was het een logische wens om die veranderende merkbeleving met een nieuwe identiteit kracht bij te zetten.

Volta initieerde enkele intensieve sessies om herformulering van de merkidentiteit in woorden te vatten. Op dit fundament ontwierpen we een nieuwe dynamische huisstijl, waarbij de vormen uit het beeldmerk verwijzen naar zien (beeld) en horen (geluid).

Een nieuwe huisstijl
voor een veranderende merkbeleving